Jesteśmy niepubliczną specjalistyczną placówką, częściowo finansowaną z dotacji oświatowej, zapewniamy dzieciom wysokospecjalistyczną terapię całościowych zaburzeń rozwoju.
Naszym celem jest stworzenie dzieciom przyjaznej i bezpiecznej atmosfery, do nauki podstawowych umiejętności poznawczych, społecznych i komunikacyjnych, które pozwolą im uzyskać niezależność i umożliwią efektywne funkcjonowanie w każdym środowisku.
Zapraszamy do Przedszkola dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju posiadające Orzeczenie o Potrzebie Kształcenia Specjalnego oraz Opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju. Pomagamy również w uzyskaniu wymaganych dokumentów.
Nasza placówka funkcjonuje jak typowe przedszkole, które realizuje podstawę programową i przygotowuje dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole. Nasze dzieci bawią się, uczą, spacerują, wyjeżdżają na wycieczki i biorą udział w piknikach i spotkaniach wraz z rodzicami i terapeutkami. Równocześnie prowadzimy bardzo intensywne zajęcia terapeutyczne: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, integrację sensoryczną oraz zajęcia w diadach i grupowe treningi umiejętności społecznych. Każde dziecko posiada specjalnie przygotowany przez terapeutów i uzgodniony z rodzicami, Indywidualny Program Edukacyjno Terapeutyczny, który jest dla nas drogowskazem terapeutycznym i pomaga dostosować program edukacyjny do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Każde dziecko jest traktowane bardzo indywidualnie, w zależności od swoich potrzeb ma możliwość pracować w dobranych do indywidualnego poziomu funkcjonowania grupach, w których realizuje konkretne cele edukacyjne i terapeutyczne. Bardzo ważna w naszej placówce jest współpraca z rodzicami i opiekunami, z którymi podpisujemy specjalny kontrakt i zwykle poświęcamy dużo czasu na rozmowy, w wyniku których szukamy najbardziej efektywnych i skutecznych sposobów i metod na wsparcie i rozwój dziecka. Dobrze skoordynowana terapia wspiera funkcjonowanie rodziny w warunkach domowych oraz znacznie podnosi efektywność pracy dziecka w warunkach przedszkolnych.
Terapia wykorzystywana w naszym Przedszkolu oparta jest na procedurach Stosowanej Analizy Zachowania SAZ (applied behavior analysis – ABA). Wybór terapii behawioralnej jako wiodącej metody pracy jest podyktowany jej dużą skutecznością potwierdzoną wieloletnimi badaniami naukowymi w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie, ukierunkowanymi na osoby z całościowym zaburzeniem rozwoju. Proponowane przez nas podejście terapeutyczne traktuje zaburzenia neurorozwojowe jako pewnego rodzaju niedopasowanie systemu nerwowego dziecka do środowiska. Terapia behawioralna pozwala nam przewidywać i umiejętnie wpływać na zachowanie dziecka poprzez dostosowywanie środowiska oraz bodźców występujących po zachowaniu. Podstawowym celem interwencji behawioralnej jest kształtowanie u dziecka jak największej liczby umiejętności, które pozwolą mu uzyskać niezależność w otaczającym go środowisku: domu, przedszkolu i szkole oraz podnieść jakość jego życia teraz i w przyszłości. Drogą do tego celu jest systematyczne wzmacnianie zachowań pożądanych, adaptacyjnych oraz redukowanie zachowań niepożądanych, spowalniających uczenie się.
Badania pokazują jak ważne jest wczesna diagnoza i rozpoczęcie intensywnej terapii behawioralnej opartej o Indywidualny Program Terapeutyczny, przygotowany w oparciu o szczegółową i wnikliwą diagnozę funkcjonowania dziecka i dostosowany do jego indywidualnych potrzeb i wymagań. Dzięki temu wielu naszych podopiecznych będzie mogło dołączyć do swoich rówieśników i kontynuować naukę w przedszkolach i szkołach integracyjnych.
Nasi terapeuci są przeszkoleni w Stosowanej Analizie Zachowania, posiadają staż oraz kompetencje i wiedzę aby nauczać dziecko umiejętności w sposób gwarantujący sukces, w oparciu o prawa uczenia się, od podstawowych umiejętności po umiejętności złożone, które dzielone są na elementy składowe i uczone oddzielnie, żeby następnie scalić je w kolejną ustanowioną umiejętność. Nowe umiejętności nakładają się na opanowane poprzednio, przez co proces uczenia przypomina budowanie piramidy. Udział rodziny w terapii dziecka jest bardzo ważny i odbywa się poprzez systematyczny kontakt i wymianę informacji pomiędzy terapeutami a rodzicami naszych podopiecznych, rodzice dostają wskazówki aby również w środowisku naturalnym wspomóc nabywanie umiejętności przez dzieci.
W przypadku wystąpienia potrzeby kontynuowania terapii lub rozszerzenia jej o inne terapie wspomagające rozwój dziecka jest możliwość skorzystania na miejscu z szerokiej ofert naszej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej qpsyche. Od kilku lat jesteśmy beneficjentami dodatkowych możliwości terapeutycznych finansowanych ze środków Unii Europejskiej, co pozwala proponować naszym pacjentom wiele bezpłatnych zajęć terapeutycznych.
Dla dzieci posiadających z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju realizujemy zajęcia w wymiarze 4 godzin tygodniowo. W celu zgłoszenia się na zajęcia konieczny jest kontakt e-mailowy: przedszkole.korfantego@gmail.com i przesłanie skanu opinii, po zapoznaniu się z opinią, zapraszani jesteście Państwo na spotkanie, na którym wspólnie ustalamy zajęcia i zasady współpracy
Z uwagi na specyfikę, w naszej placówce rekrutacja prowadzona jest przez cały rok.
Jak to w życiu zazwyczaj bywa na studia ze Stosowanej Analizy Zachowania poszłam przypadkiem, namówiła mnie koleżanka. Już po pierwszych zajęciach nie mogłam zrozumieć, jak mogłam żyć i pracować, nie znając teorii warunkowania i metod pracy SAZ. Kiedy zaczęłam pracę z dziećmi z diagnozą autyzmu i zobaczyłam jak działa terapia, stosowana analiza zachowania stałą się nie tylko metodą mojej pracy, ale moim sposobem na życie i moją pasją. W 2015 roku postanowiłam stworzyć miejsce, w którym poprzez terapię dawaliśmy szansę dzieciom i nadzieję ich rodzicom na szczęśliwe i samodzielne życie w przyszłości. Jestem absolwentką psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyłam między innymi kursy z zakresu: Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, Psychoterapii Par, Zaburzeń Dzieci i Młodzieży, Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, Rozwojowej Neuropsychologii Klinicznej z Logopedią; EEG-BIOFEEDBACK II stopnia oraz studia podyplomowe ze Stosowanej Analizy Zachowania- przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania SAZ oraz Podyplomowe Studia z Przygotowania Pedagogicznego. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie seksuologii klinicznej. Pracuję z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi prowadząc terapię indywidualną, terapię pary oraz terapię rodzinną. Prywatnie jestem żoną, mamą dorosłego syna Maksa, nastoletniej córki Marianki oraz psią mamą Coco i Toffi, które bardzo lubią dzieci, od niedawna jestem też babcią Mattiego.
Jestem pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, terapeutą ręki II stopnia, terapeutą eeg-biofeedback oraz wychowawcą grupy. Ukończyłam studia wyższe na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, terapię pedagogiczną oraz zarządzanie oświatą. Od 11 lat pracuje z dziećmi w spektrum autyzmu. Jestem klasycznym przykładem osoby z tysiącem pomysłów na minutę. Ze mną nie ma nudy. Prywatnie jestem mamą dwójki nastolatków, którzy co dzień testują moje pokłady cierpliwości, mam też dwa zwariowane psy, które każdego dnia budzą mnie soczystymi całuskami. U nas dom to wieczne rozmowy na temat pracy z drugim człowiekiem, powiedziałabym od „Przedszkola do Opola” ja staram się pomóc przedszkolakom, a mąż nastolatkom i młodym ludziom, bo także jest pedagogiem i terapeutą. Z dziećmi staram się pracować zaczynając od zbudowania zaufania i zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa. Na zajęciach staram się szukać metod individually dostosowanych do dziecka, jeśli jedna nie pomaga, stosuje inną. Nigdy się nie poddaje!!! Bo zawsze mam plan B, C, D itd. Od ponad roku działam w wolontariacie pomagając rodzicom dzieci ze spektrum autyzmu, udzielam bezpłatnych konsultacji , wspieram, pomagam, uświadamiam.
Ukończyłam studia i uzyskałam tytuł magistra psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, dodatkowo jestem absolwentką studiów podyplomowych z Przygotowania Pedagogicznego dla Psychologów w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu. W przestrzeni qpsyche kids prowadzę zajęcia indywidualne, grupowe oraz Trening Umiejętności Społecznych. Swoje doświadczenie budowałam podczas indywidualnej pracy gabinetowej z dziećmi oraz w placówce terapeutycznej jako psycholog i terapeuta dla dzieci w spektrum autyzmu. Rozumiem, że każdy człowiek jest wyjątkowy i postrzega świat we własny, unikatowy sposób, dlatego dostosowuję swoje podejście do indywidualnych potrzeb pacjenta. Moim głównym założeniem jest stworzenie empatycznej, bezpiecznej i pełnej zrozumienia przestrzeni dla każdego dziecka, jak i jego rodzica. Prywatnie jestem wielką fanką kotów, w czasie wolnym zgłębiam tajniki kociej behawiorystki oraz kociego odżywiania. Jestem też kocią mamą najbardziej dostojnego kota- Zefira, którego możecie czasami spotkać na moich zajęciach. Jako psycholog, ale też kobieta pasjonuję się tematyką samorozwoju i samoświadomości. Uwielbiam spotkania w kręgu kobiet, taniec intuicyjny oraz głęboką relaksację. Wierze, że każdy z nas jest wyjątkowy i posiada swój ogromny potencjał.
Z wykształcenia jestem polonistką i logopedą. W Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym qpsyche kids oraz w Poradni qpsyche kids pracuję jako logopeda oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, prowadząc terapię dzieci z trudnościami w komunikacji, opóźnionym rozwojem mowy, afazją, autyzmem, zespołem Aspergera, a także z zaburzeniami artykulacyjnymi. Trafiłam w to konkretne miejsce, ponieważ zawsze chciałam wykonywać pracę o charakterze pomocy drugiemu. Jestem zdania, iż dzieci najszybciej uczą się poprzez zabawę, w komfortowych dla siebie warunkach. Zbudowanie pozytywnej relacji z dzieckiem oraz zdobycie jego zaufania jest kluczem do efektywnej terapii. Dlatego w myśl tej zasady, w swoim gabinecie, staram się stworzyć atmosferę sprzyjającą jak najszybszemu rozwojowi dziecka. Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą 11-letnich trojaczków. Kocham aktywny tryb życia - najlepszy sposób wypoczynku to ten podczas górskich wędrówek, a jeśli w miejskiej dżungli, to tylko w rytmie dobrej muzyki lub w zaciszu domowym podczas kuchennych improwizacji.
Jestem fizjoterapeutką z pasją i doświadczeniem w pracy z dziećmi w każdej grupie wiekowej. Ukończyłam Warszawską Akademię Medyczną, gdzie obroniłam pracę dyplomową na temat integracji sensorycznej u dzieci w spektrum autyzmu. Specjalizuję się w terapii wspomagającej rozwój dzieci oraz diagnostyce i terapii integracji sensorycznej (SI). Na co dzień pracuję z pacjentami w spektrum autyzmu, z wadami postawy, mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) oraz innymi trudnościami rozwojowymi. Moim celem jest holistyczne podejście do każdego małego pacjenta, wspieranie rozwoju i pomaganie w osiąganiu kolejnych etapów samodzielności.
Jestem absolwentką psychologii ze specjalnością psychologia kliniczna i zdrowia na Uniwersytecie SWPS. Ukończyłam studia podyplomowe z „Diagnozy psychologicznej”, a od października 2024 roku kontynuuję edukację na kierunku „Neuropsychologia kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna” na tej samej uczelni. Prowadzę konsultacje psychologiczne, w ramach których zajmuję się diagnozą procesów poznawczych, wykonawczych oraz specyficznych trudności rozwojowych. Jestem również certyfikowaną terapeutką kognitywną metody Feuersteina (Instrumental Enrichment – IE). Mam doświadczenie w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Praktyka w przedszkolu terapeutycznym pozwoliła mi doskonalić techniki pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi. Zajmuję się diagnozą psychologiczną i neuropsychologiczną, wykorzystując różnorodne narzędzia dostosowane do wieku i potrzeb pacjentów. Wspieram również rodziców, pomagając im lepiej zrozumieć potrzeby ich dzieci i skuteczniej wspierać ich rozwój.
Ukończyłam wyższe studia na Instytucie Przedsiębiorczości o Kierunku Prawnym (Wydział Ekonomiczny) na Ukrainie. Po przybyciu do Polski zdobyłam uprawnienia do prowadzenia terapii zajęciowej z dziećmi z trudnościami rozwojowymi. W Niepublicznym Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym qpsyche kids pełnię funkcję pomocy nauczyciela oraz terapeuty zajęciowego. Moim celem jest wsparcie trafiających tu dzieci w ich rozwoju emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym. Początkowo borykałam się z barierą językową, ale dzięki determinacji i zaangażowaniu, z każdym dniem sytuacja ulegała poprawie. Praca z dziećmi, możliwość obserwowania ich postępów daje mi ogromną satysfakcję. Cieszę się, że mogę być częścią ich małych sukcesów. Każdy uśmiech, każdy krok naprzód są dla mnie potwierdzeniem, że moja praca ma sens i przynosi pozytywne rezultaty. To niezwykłe uczucie móc wspierać dzieci w odkrywaniu świata i pomagać im w pokonywaniu trudności. Po godzinach, moim największym źródłem radości są moi dwaj synowie, Kirill i Marko. Pochodzę z Ukrainy, więc w obliczu obecnej sytuacji w mojej ojczyźnie cieszę się, że mogę mieszkać w Polsce, kraju, który darzę sympatią za serdeczność i życzliwość jego mieszkańców. Jestem przekonana, iż kolejne lata w tym kraju pozwolą mi na dalszy samorozwój i realizację planów, a przede wszystkim zapewnią spokojną przyszłość dla mnie i mojej rodziny.
Praca jako pomoc nauczyciela w przedszkolu przez ostatnie 6 lat przynosi mi ogromną radość i satysfakcję. Każde dziecko jest dla mnie wyjątkowe, a początkowe trudności szybko ustąpiły miejsca obserwacji ich entuzjazmu i energii. To zajęcie pełne niezapomnianych chwil, które codziennie uczy mnie cierpliwości, empatii i otwartości na świat. W trakcie tych lat zdobyłam wiele pokory i cierpliwości, stawiając czoła codziennym wyzwaniom. Widok uśmiechniętych twarzy i postępy dzieci przynoszą mi ogromną satysfakcję, a wszelkie trudności stają się warte przezwyciężenia. Tworzenie przyjaznej i bezpiecznej atmosfery, w której każde dziecko czuje się kochane i zrozumiane, jest dla mnie priorytetem. Prywatnie jestem kocią mamą Paskala, który zawsze poprawia mi humor i wnosi radość do mojego życia. Uwielbiam podróżować, odkrywać nowe miejsca i czerpać inspiracje z różnych kultur. Te doświadczenia pozwalają mi oderwać się od codzienności i wprowadzać nowe perspektywy do pracy. Pasja do podróży i miłość do zwierząt sprawiają, że moje życie jest pełne przygód i ciepłych chwil.