Puzzle serca na mózgu

Celem naszej Poradni jest wsparcie i pomoc dzieciom, młodzieży i ich opiekunom, poprzez profesjonalną diagnozę oraz skuteczną terapię prowadzoną przez doświadczonych, pełnych pasji terapeutów. Staramy się podążać za Państwa oczekiwaniami i dostrzegać indywidualne potrzeby, aby wspierać naszych podopiecznych w rozwoju możliwości i zapewnieniu szczęścia.


Specjalizujemy się w prowadzeniu diagnozy oraz terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, terapii integracji sensorycznej, terapii poznawczo-behawioralnej i terapii behawioralnej między innymi z wykorzystaniem metod Stosowanej Analizy Zachowania oraz holistycznego i bliskościowego podejścia.


Posiej czyn, a zbierzesz przyzwyczajenie
Posiej przyzwyczajenie, a zbierzesz charakter
Posiej charakter, a zbierzesz swój los.
— William James

W Poradni można skorzystać z zajęć prowadzonych przez specjalistów:


PSYCHOLOG

Diagnozą i terapią dla dzieci zajmuje się psycholog wraz z zespołem specjalistów. Ich zadaniem jest poznanie indywidualne dziecka i jego funkcjonowania w środowisku rodzinnym i szkolnym (przedszkolnym). Pracę z dzieckiem rozpoczynamy od spotkań mających charakter konsultacyjny. Podczas tych spotkań psycholog zbiera wywiad od rodziców lub opiekunów prawnych odnośnie zgłaszanego problemu, dlatego na pierwsze spotkanie zapraszamy samych rodziców bez dziecka. Zgłaszając się do psychologa warto na pierwsze spotkanie wziąć ze sobą: posiadane opinie psychologiczne, pedagogiczne, orzeczenia wydawane przez Poradnie Psychologiczno – Pedagogiczne, diagnozy psychiatryczne, wypisy z hospitalizacji, jeśli takie miały miejsce. Ponadto, jeśli dziecko uczęszcza do przedszkola lub szkoły, to warto dostarczyć opinię o funkcjonowaniu dziecka w w/w instytucjach. Zazwyczaj cały proces rozpoczynamy od sporządzenia diagnozy lub obrazu całościowego funkcjonowania pacjenta. Diagnozę przeprowadza się w różnym zakresie, często przez różnych specjalistów, jak na przykład oceny poziomu intelektualnego dziecka, określenia jego potrzeb emocjonalnych, oceny specyficznych trudności szkolnych czy trudności w zachowaniu lub funkcjonowaniu, następuje identyfikacja obszarów zaburzeń. Po ustaleniu diagnozy specjalista wspólnie z rodzicami określa sposoby leczenia, udziela pomocy w rozwiązywaniu problemów, kieruje na terapię indywidualną lub grupową w zależności od wyników diagnozy. Rodzicom są przedstawiane na bieżąco postępy w terapii, wyniki dodatkowych badań, formułowane są zalecenia do dalszej pracy z dzieckiem w domu. Do psychologa należy się zgłosić w momencie, gdy zaobserwuje się niepokojące objawy takie jak na przykład nadmierna agresywność wobec otoczenia, kłopoty z zachowaniem, nauką, jedzeniem, kłopoty ze snem i wiele innych objawów.


PEDAGOG

Terapia pedagogiczna najczęściej polega na pracy nad nabywaniem nowych lub poprawą i usprawnianiem wyuczonych już funkcji, wyrównywaniem braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych. Terapia pedagogiczna potrzebna jest dzieciom, które mają długotrwałe problemy w nauce przy ogólnej inteligencji pozostającej w normie. Terapia pedagogiczna pomaga uczniom, którzy cierpią na dysleksję rozwojową, przejawiają symptomy ADHD, mają trudności z koncentracją uwagi i inne trudności pedagogicznie. Ponadto terapia pedagogiczna jest dobrym rozwiązaniem dla dzieci, które mają różnego rodzaju zaburzenia rozwojowe, np. zaburzenia mowy, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji wzrokowych i słuchowych czy rozumienia przestrzennego. Nasi specjaliści posiadają specjalistyczne przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami. Dużą grupę naszych pacjentów stanowią osoby z całościowymi zaburzeniami rozwoju, autyzmem i Zespołem Aspergera. Terapeuci pedagogiczni wspierają również członków rodzin na spotkaniach indywidualnych i warsztatowych. Terapia pedagogiczna stwarza dziecku i jego opiekunom możliwość wszechstronnego rozwoju poprzez stopniowe eliminowanie zakłóceń rozwojowych. Jednym z celów terapii jest ich podniesienie poprzez docenienie uzdolnień i cech pozytywnych ucznia oraz stawianie mu zadań, które jest on w stanie wykonać.


LOGOPEDA

Mowa jest w naszym życiu niezbędnym elementem, a problemy z mową powodują problemy w komunikacji, co ma duże znaczenie dla funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej. Cele terapii logopedycznej są różne, w zależności od podłoża i charakteru problemów dziecka z mową. Należą do nich między innymi stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie opóźnień, usuwanie zaburzeń mowy, czy podnoszenie sprawności językowej. Terapia logopedyczna może czasem przypominać zabawę z dzieckiem (szczególnie w przypadku stymulowania rozwoju mowy przy jego opóźnieniu), zabawą samą w sobie jednak nie jest. W zależności od rodzaju zaburzeń mowy, terapia logopedyczna jest mniej lub bardziej czasochłonną pracą: logopedy, dziecka i jego rodziców. Logopeda dokłada starań, aby dziecko było zainteresowane wykonywanymi zadaniami i chętnie wykonywało polecenia. Zdarza się, że zadania te się powtarzają w celu zniwelowania mocno utrwalonego, niepoprawnego nawyku, do tego potrzeba czasu i wielu, wielu powtórzeń ćwiczeń. Logopeda wprowadza więc życzliwą, bezpieczną atmosferę w trakcie spotkania z małym pacjentem, musi jednak skłonić dziecko do wykonania zaplanowanych działań, określonych zadań, które służą terapii. Terapeuta mowy działa więc zadaniowo i do tego samego stara się skłonić dziecko, licząc także na pomoc rodzica, który poważnie traktuje każde wykonywane zadanie i całą terapię. W zależności od rodzaju problemu, jaki ma dziecko, terapia logopedyczna będzie przechodzić przez różne etapy, a logopeda będzie stosował różne ćwiczenia i zadania. Jeśli przyczyna problemów dziecka leży w sprawności jego narządów artykulacyjnych, stosowane będą inne zadania i metody niż gdy przyczyną problemów z mową jest np. zaburzenie słuchu.


TRENINGI EEG-BIOFEEDBACK

Celem tych treningów jest nauczenie dziecka umiejętności utrzymywania optymalnego stanu fizjologii mózgu. Dzięki nabytej w czasie ćwiczeń umiejętności wywoływania pozytywnych dla funkcjonowania fal mózgowych, może ono: poprawić swoją koncentrację uwagi, radzić sobie ze stresem, zwiększyć odporność immunologiczną, uzyskać stan równowagi psychicznej i przyjemnego rozluźnienia. Treningi poprawiają również możliwości intelektualne – szybsze i lepsze przyswajanie nowych informacji, w tym szybsza i skuteczniejsza jest nauka języków obcych.

Terapię EEG BIOFEEDBACK najczęściej stosuje się w zaburzeniach:

  • koncentracji uwagi,
  • procesów uczenia się,
  • zachowania u dzieci,
  • rozwoju psychomotorycznego wieku dziecięcego,
  • nastroju

Sesje terapeutyczne trwają około godziny, są nieinwazyjne i przyjemne dla pacjenta. W czasie treningu fale mózgowe są przetwarzane przez aparaturę na konkretne parametry gry, którą dziecko rozgrywa na ekranie monitora. Kieruje grą (nie używając myszki ani klawiatury) swoimi falami mózgowymi rejestrowanymi przez elektrody umieszczone na głowie. Wywołując i utrzymując pożądane fale mózgowe osiąga sukcesy w grze.


TERAPIA RĘKI

Funkcja ręki jest ważna nie tylko dla codziennych czynności życiowych. Ręce dają możliwość inicjowania działań i rozwiązywania problemów, dostarczają narzędzi do wykonywania różnych czynności, wpływają jednocześnie na wszystko i wszystkich w otoczeniu dziecka. Mając sprawne ręce nie zastanawiamy się nad złożonością nawet tak prostych czynności, jak przekładanie kartek w książce, nawlekanie igły, zbieranie przedmiotów do jednego pojemnika, itp.. Dopiero, gdy rytm, tempo i spójność jakiejś czynności zostaną zaburzone poprzez np.: skaleczenie, zwichnięcie, złamanie ręki, itd., zdajemy sobie sprawę ze swojego ograniczenia. W takich sytuacjach rezygnujemy z wykonywania czynności, które sprawiają nam trudność, albo dają nieprzyjemne doznania. Ręka jest bardzo ważnym organem sensorycznym. Dzięki niej dokonujemy rozróżniania cech i właściwości przedmiotów między: twardym i miękkim, mokrym i suchym, zimnym i ciepłym, ciężkim i lekkim, płaskim i wypukłym, gładkim i chropowatym. Czynności z zakresu motoryki małej pobudzane są przez naśladowanie, percepcję, motorykę dużą, a przede wszystkim koordynację wzrokowo – ruchową.

Podstawowymi umiejętnościami rozwijanymi w trakcie doskonalenia motoryki małej są:

  • kontrolowane ruchy rąk i palców
  • chwytanie przedmiotów jedną ręką bez pomocy
  • manipulowanie przedmiotem w celu wykonania zadania
  • skoordynowane używanie obu rąk.


INTEGRACJA SENSORYCZNA

Terapia integracji zmysłów może być prowadzona wyłącznie przez certyfikowanego terapeutę, a jej podstawą jest diagnoza. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. Terapia nie jest uczeniem konkretnych umiejętności (np. jazda na rowerze, pisanie, czytanie), ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju tych umiejętności. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Zadaniem terapeuty jest, przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminowanie, wyhamowywanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych. Terapia poprawia uczenie się i sprawia, że będzie ono łatwiejsze. Odbywa się ona w sali specjalnie do tego przystosowanej i wyposażonej w odpowiednie przyrządy. Wyposażenie obejmuje wiele urządzeń do stymulacji systemu przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego, ale również wzrokowego, słuchowego i węchowego. Atmosfera podczas terapii sprzyja rozwojowi wewnętrznej potrzeby ujarzmiania środowiska.


GIMNASTYKA KOREKCYJNA

To zajęcia przede wszystkim ruchowe, mają charakter profilaktyczny oraz korygujący. Skierowane są do dzieci u, których występują wady postawy lub, które mają do nich skłonność. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów, którzy poprzez odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń i aktywności zapewniają dobrą zabawę i skuteczną terapię ruchową. Zanim jednak dziecko dołączy do grupy zapraszamy na 30 minutową konsultację. Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w grupach maksymalnie do 5 osób.


TRENINGI UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

TUS jest formą pracy z grupą dzieci, która ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Zajmujemy się komunikacja (np. umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań), umiejętnościami prospołecznymi, emocjami, uczymy się wspólnie działać i funkcjonować w społeczeństwie, rozwiązywać trudne emocjonalnie sytuacje. Pokazujemy, że każdy jest ważny, wspieramy i staramy się budować poczucie własnej wartości dziecka. Dzięki ćwiczeniom prowadzonym w bezpiecznych dla siebie warunkach dzieci lub młodzież mogą zmierzać się z tym, z czym w życiu codziennym mają trudność. Zajęcia są skierowane do dzieci w wieku od 4 lat, odbywają się w małych grupach dobieranych indywidualnie do możliwości i umiejętności dziecka.


SENSOPLASTYKA

To zajęcia plastyczne z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju mas, faktur, konsystencji, kolorów, a nawet smaków i zapachów. Opierają się na wspieraniu rozwoju dziecka w takich obszarach, jak myślenie, spostrzeganie, umiejętności poznawcze, wyobraźnia, koncentracja uwagi. Poprzez wszelkiego rodzaju eksperymentowanie pozwalamy dziecku poznawać świat, doświadczać , rozwijać kreatywność. Zapraszamy dzieci od 3 r.ż do 12 r.ż. Zajęcia odbywają się w grupach, w zależności od wieku i indywidualnych predyspozycji od 30 minut do 1,5 h.




DIAGNOZA I TERAPIA MOŻLIWA JEST W OBSZARACH:


Puzzle serca na mózgu

W Poradni można także wykonać badania i zyskać opinie psychologiczne lub psychologiczno-pedagogiczne dla potrzeb zespołów orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego i o niepełnosprawności.




PROCES DIAGNOZOWANIA I TERAPII:


KONSULTACJA WSTĘPNA

Polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami lub opiekunami dziecka, którego celem jest zebranie ogólnych informacji o trudnościach z jakimi przychodzą rodzice oraz o funkcjonowaniu dziecka w różnych środowiskach. Podczas konsultacji specjalista przedstawia propozycję dalszego postępowania.




DIAGNOZA

Diagnoza może być częściowa, czyli obejmować tylko jeden z obszarów np. psychologiczna, logopedyczna lub całościowa czyli obejmować najważniejsze obszary funkcjonowania dziecka i być przeprowadzana przez kilku specjalistów. Najczęściej dokonanie diagnozy dziecka wymaga kilku spotkań i składa się z pogłębionego wywiadu z rodzicami, analizy opisu funkcjonowania dziecka w szkole lub przedszkolu sporządzonego przez nauczyciela, obserwacji dziecka podczas badania psychologicznego i swobodnej aktywności w gabinecie, rozwiązywania przez dziecko testów lub zadań. Diagnoza kończy się omówieniem wyników oraz propozycją terapeutyczną.




TERAPIA

W naszej Poradni specjaliści prowadzą terapię sprawdzonymi metodami, opartymi o twarde dowody naukowe, których skuteczność jest potwierdzona w wielu badaniach. Wskazania do terapii otrzymują głównie dzieci z:

  • całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • zaburzeniami zachowania
  • nadpobudliwością psychoruchową
  • trudnościami w nauce szkolnej
  • problemami w koncentracji uwagi
  • problemami emocjonalnymi, identyfikacji i regulacji emocji, wyrażania złości
  • niską motywacją, poczuciem wartości i samooceną
  • obniżonym nastrojem
  • zaburzeniami zachowania
  • lękami
  • niskimi umiejętnościami społecznymi
  • opóźnionym rozwojem mowy i/lub zaburzeniami mowy
  • nadwrażliwością na bodźce (dotykowe, ruchowe, węchowe, smakowe, słuchowe, wzrokowe) lub obniżoną reaktywnością na bodźce
  • opóźnionym rozwojem ruchowym, niezgrabnością ruchową, problemami z psychomotoryką, grafomotoryką
  • obniżonym poziomem koordynacji wzrokowo – ruchowej, trudnościami z utrzymaniem równowagi, problemami z samoobsługą i samodzielnością

Nasi terapeuci na bieżąco dokonują analizy efektów prowadzonej terapii i uzgadniają je z zespołem specjalistów. Terapia prowadzona jest w atmosferze sprzyjającej pracy i wzbudzającej motywację dzieci, rodzice otrzymują wskazówki po zakończeniu terapii do dalszej pracy z dzieckiem.

Usługa Czas trwania (min) Cena (zł)
PSYCHOLOG dzieci / młodzież / dorośli 50 150 - 200
PEDAGOG dzieci / młodzież / dorośli 50 150 - 200
LOGOPEDA dzieci / młodzież / dorośli 50 150 - 200
TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ dzieci / młodzież / dorośli - 150 - 200
TERAPEUTA BIOFEEDBACK dzieci / młodzież / dorośli 30 - 50 100 - 200
ZAJĘCIA GRUPOWE dzieci / młodzież / dorośli 50 - 100 100 - 200
PSYCHOTERAPEUTA (w trakcie 4-letniej specjalizacji w ośrodku akredytowanym) 50 200 - 259
PSYCHOTERAPEUTA (w trakcie 4-letniej specjalizacji w ośrodku akredytowanym) 100 300 - 380
PSYCHOTERAPEUTA (po trakcie 4-letniej specjalizacji w ośrodku akredytowanym) - terapia indywidualna 50 250 - 300
PSYCHOTERAPEUTA (po trakcie 4-letniej specjalizacji w ośrodku akredytowanym) - terapia pary / rodzinna 100 380 - 450
SEKSUOLOG - konsultacja indywidualna 50 300 - 350
SEKSUOLOG - konsultacja pary 100 450 - 520

Zgłoszeń dzieci prosimy dokonywać za pośrednictwem formularza:
https://forms.gle/U

Telefon: +48 608 528 806

Adres: Wojciecha Korfantego 61, 01-496 Warszawa